HARC NK 82-90

NK HARC 82-90 De klasse 82-90 staat open voor toerwagens, GT’s en Cupracers en wordt verreden als Nederlands kampioenschap. Het gaat hier om auto’s uit Groep A, N en B met homologatie uit die periode, indien beschikbaar. Er wordt gestreefd naar tijdconforme auto’s die binnen een periode van twee jaar zijn voorzien van een Historisch Technisch Paspoort (HTP). Wedstrijdkalender 2019: Volgt snel; Het HARC NK 82-90 is hét startpunt voor historisch racen. De Historische Automobiel Ren Club is de grootste organisator van historisch racen in Nederland, met een jarenlange ervaring en organiseert o.a. de bijzonder succesvolle Historic Grand Prix Zandvoort (dit jaar de 8de editie), met coureurs uit heel Europa. Auto’s die je tegen kunt komen in het Nederlands Kampioenschap 82-90 zijn o.a. BMW 325i, Volvo 360, Mazda MX-5, Ford Sierra, Alfa Romeo 75, Toyota Starlet, VW Golf, Renault Clio, Porsche 944,Mercedes,Peugeot 205, Ford Escort en vele andere merken. Veel belang wordt gehecht aan de veiligheid en daarom moeten alle auto’s zijn uitgerust met een gekeurde rolkooi, brandblusser, 5-punts gordel en een racestoel. De rijder is verplicht een raceoverall te dragen, handschoenen, brandwerend ondergoed, schoenen en een helm, alle goedgekeurd door de FIA. Trainen kun je ook bij de HARC op de “vrijrijden” dagen tegen een gereduceerd tarief. Populaire dagen met veel rijders die in goede sfeer trainen, met respect voor elkaar. Vrijrijden data: https://www.harc.nl/vrij-rijden Geïnteresseerd? Kom een keer kijken op het circuit en meld je aan, wij zorgen dat je wordt ontvangen en informeren je overal over, ook over het behalen van je racelicentie. Mail naar nk82-90@harc.nl of bel: 06 – 53 54 75 15 Foto's door Justin van Densen JD Media, Dirk van Zon, Erick Schaaf, Carlo Senten

Vrienden van de HARC

Sinds 1996 organiseren wij grootschalige, thematisch ingestelde auto-evenementen. Inmiddels zijn er dat zo’n twintig per jaar, waarvan ongeveer de helft zich afspeelt op de circuits in Zandvoort en Assen, aangevuld met indoor en andere locaties. Het concept houdt in dat wij petrolheads bij elkaar brengen en de eigenaren van bijzondere auto’s op een voetstuk plaatsen. Qua planning kunnen we flexibel schakelen, zeker doordat we met onze database een doelgroep van 150.000 mensen bereiken.”

Vanwege de drukke evenementenkalender kom ik zelf niet aan racen toe, maar ik heb een voorliefde voor klassieke auto’s en veel respect voor mensen die er de competitie mee aangaan. Samen met de HARC organiseren wij de Historic Zandvoort Trophy, waarbij we elkaar qua invulling van het weekend versterken. Deze club voorziet al tientallen jaren in een behoefte, dat bewijst het hoge ledental wel.
Enerzijds ontwikkelen wij applicaties voor bedrijfsspecifieke processen, anderzijds richten we ons op business intelligence-oplossingen, die gegevens verzamelen uit de diverse softwarepakketten bij de klant in het systeem. Door deze bronnen aan elkaar te koppelen verkrijg je heel snel waardevolle informatie. Op basis daarvan kan de onderneming haar processen optimaliseren. Tot de klantenkring behoren veel farmaceutische bedrijven en financieel dienstverleners.”

“Feitelijk kwam ik via de software in contact met de HARC, die een nieuw systeem van ons gaat testen voor het organiseren van evenementen, dat QControl heet. De autogekte zit er bij mij al in sinds ik als jongetje in de Alfa Romeo-garage van mijn opa rondliep. Ik bezit nu zelf een collectie youngtimers en wil zeker mijn racelicentie behalen. NK 82-90 met een BMW E30, dat lijkt me wel wat.

Nog geen HARC lid?

  • Weekend Toegangskaart & Programmaboek Historic Grand Prix

  • Ontvangst in HARC-hospitality

  • Jaarabonnnement (6 uitgaven) RTL GP Magazine

  • Toegangskaart Day1 / World of Cars, Jaarbeurs Utrecht, 18 t/m 20 december 2020

  • Gereduceerd tarief Vrijrijden dagen tot € 80.-

  • Toegangskaart voor alle door de HARC zelfstandig georganiseerde evenementen

  • Korting contributie bij meer personen op hetzelfde adres 50%

  • 10% korting op HARC kleding