Jeroen Eijsten is onlangs aangetreden als klassecoördinator voor Toyo Tires NK HARC 82-90. Zijn missie? Om te beginnen 30 auto's aan de start. In dit bericht stelt hij zich aan ons voor en legt hij uit waarom ook jij moet gaan racen in het Toyo Tires NK HARC 82-90.
Mijn liefde voor de autosport is er met de paplepel ingegoten. Een oma met een garagebedrijf en een vader mij steevast meenam naar Zandvoort. Destijds (begin jaren ’80) genoten we van de auto’s die nu meerijden in de NK HARC 82-90. Niet zo gek dus, dat ik de kans om klasse coördinator te worden met beide handen heb aangegrepen. Mijn autorace verleden is past recent gestart. Na in 2013 mijn licentie te hebben gehaald, ben ik samen met 2 racevrienden begonnen in de MX5 cup. Met z’n drieën een auto delen bleek toch best onhandig waardoor er al snel een tweede auto bijkwam. De MX5 cup is geweldig en de DNRT onder leiding van Huub Vermeulen organiseert de wedstrijden op een prima en laagdrempelige manier. Maar na een keer te hebben meegereden met de HARC tijdens Vrij Rijden en later met een endurance wedstrijd, sprak mij dit nog meer aan. De sfeer, de organisatie, het rijden tijdens A-events maar vooral de andere rijders hebben wij doen besluiten bij de HARC te gaan rijden. Van het één kwam snel het ander en zo ben ik nu klasse coördinator. Natuurlijk heb ik mijn ambities, maar wat ik vooral belangrijk vind is dat wij dit met elkaar doen. Samen moeten wij ervoor zorgen dat het NK HARC 82-90 een volwassen en toekomstbestendige raceklasse wordt. De eerste focus is de groei van het deelnemersveld naar 30 auto’s. Om dit te realiseren wil ik mij ook inzetten om zoveel mogelijk ‘obstakels’ weg te nemen. Ik merk dat er best veel onduidelijkheden zijn over bijvoorbeeld het HTP en dat dit voor veel nieuwe rijders een drempel vormt. Zonde en niet nodig, dus daar moeten wij helder over communiceren. En de kennis uitwisselen zodat iedereen die dat wil met zo weinig mogelijk inspanning een HTP kan verkrijgen. Daar wil ik me graag samen met het bestuur van de HARC voor inzetten. Misschien nog even iets over mijzelf. Ik heb naast autosport ook een passie voor wijn (maar nooit in combinatie). Daar heb ik mijn beroep van kunnen maken als eindverantwoordelijke voor alles sales activiteiten in Nederland van een Franse wijnproducent, Ik woon ‘om de hoek’ van het circuit in Overveen, ben getrouwd met Mariska en heb 2 jongens (Max en Daan). En net als mijn vader bij mij deed, heb ik het autosport virus doorgegeven aan mijn jongste zoon Daan. Nu nog actief in de karts, maar hij staat al te trappelen om zijn debuut in de autosport te maken. NK HARC 82-90 rijders gaan hem vast leren kennen als hij de uitslagen rond brengt. Tenslotte nodig ik iedereen tenslotte om feedback te geven, ideeën aan te dragen en natuurlijk ook mee te helpen met de groei van onze raceklasse. Je kunt me bereiken via e-mail,