ETCC 1300 ON HOLD

525

De belangstelling bij rijders om actief deel te nemen aan deze klasse tot 1300 cc blijkt veel kleiner dan aanvankelijk werd verwacht. De pilot-race op Assen in 2022 trok slechts 5 deelnemers en we moeten ons afvragen of de serie in deze vorm wel in een behoefte voorziet.

De doelstelling van de HARC is het aantrekkelijk en bereikbaar maken van de historische autorensport. Daarin past de introductie van nieuwe race-klassen, zoals destijds ook gebeurd is bij HTGT, GTTC en 82-90. Maar elk nieuw initiatief heeft een doelgroep nodig waarvoor nu nog geen of onvoldoende mogelijkheden bestaan om in competitie-verband te rijden. En race-auto's die uit de mottenballen kunnen worden gehaald!

De HARC blijft daarom actief onderzoeken of er voor het ETCC in een aangepaste vorm (denk aan bouwjaren, cilinderinhoud, HTP?) wel een bredere doelgroep bestaat. Suggesties en commitment vanuit onze leden en de historische autosportwereld, zullen we hierbij zeker meenemen.

Reacties naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. dus meer dan welkom!

**********************

Interest among drivers to actively participate in this class up to 1300cc is proving much smaller than initially expected. The pilot race at Assen in 2022 attracted only 5 participants and we have to question whether the series in this form meets a need.

The HARC's objective is to make historic motorsport attractive and accessible. The introduction of new racing classes fits into this, as happened in the past with HTGT, GTTC and 82-90. But any new initiative needs a target group for which there are currently no or insufficient opportunities to drive in competition. And available race cars that can be taken out of the mothballs!

HARC therefore continues to actively investigate whether there is a wider target group for the ETCC in a modified form (think: years of manufacture, cubic capacity, HTP?). Suggestions and commitment from our members and the historic motorsport world will certainly be taken in into account.

Any comments to Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. are more than welcome!