NK GTTC
NK GTTC

NK GTTC

GRDC is de afkorting van de officiële naam van de klassenorganisatie: Stichting Dutch Historic GT & Touring Car Racing Drivers Club. GRDC is de officiële promotor van het onder auspiciën van de HARC georganiseerde NK GT’s en Touring Cars ’66-’81. Reco NK GTTC ’66-‘81 Het Nederlands Kampioenschap voor GT’s en Touring Cars gebouwd tussen 1966 en 1981 korten we gemakshalve af als NKGTTC. Het is een historische raceklasse met serieus snelle auto’s, afkomstig uit de gloriedagen van de racerij: Ford Escort RS, Porsche 911, BMW 2002 en CSL, Mini en Simca Rally om er maar een paar te noemen. Deze auto’s zijn top geprepareerd volgens het destijds geldende reglement. Met name in Groep 2 (toerwagens) en Groep 4 (GT’s) mag er veel gewijzigd worden, wat resulteert in veel pk’s, brede banden en zeer snelle rondetijden. Niet voor beginners dus, de snelle rakkers in deze klasse zijn over het algemeen oude rotten die het spelletje al jaren spelen. De vaste deelnemers komen uit Nederland, België en Duitsland, maar zoals bij alle historische raceklassen is het reglement op internationale leest geschoeid, hetgeen betekent dat we de nodige gastrijders uit het buitenland mogen verwachten. Het NKGGTC heeft een internationale kalender. Tijdens een aantal wedstrijden, waaronder de HZT, de MG Triumph Competitions te gast bij het NKGTTC. Deze club Anglofiele racers bestaat uit een samenwerkingsverband tussen de Nederlandse MG Competitions en het Duitse Triumph Competitions & British HTGT. Hoewel ze rijden volgens een eigen reglement, passen deze klassieke Britse auto’s perfect in het plaatje van het GTTC. Ze zorgen bovendien voor een dik gevuld startveld, spektakel gegarandeerd! Sponsors GTTC: Reco Autoschade, HAI, Morris Solutions, Magazijn.nl, Kuiper Verzekeringen, Lodi Rental, Gratama Luxwolda taxaties en Bandeko

FFR-FOR
FFR-FOR

FFR-FOR

Formula Ford Racing – Formula Opel Racing FFR-FOR is de afkorting van Formula Ford Racing – Formula Opel Racing. In de FFR-FOR-raceserie strijden jonge coureurs die carrière willen maken samen met amateurs en liefhebbers. De serie staat open voor Formule Ford 1600, Formula Ford 2000 en Formula Ford Zetec eenzitters, aangevuld met de Formule Opel - Formula Vauxhall. Deze klassen vormden in de jaren ’70 tot en met ’90 de wereldwijde kweekvijver voor racetalent. Coureurs van over de hele wereld trokken naar Europa, waar elk weekend wel ergens de degens gekruist konden worden – vaak was er zelfs keus uit meerdere evenementen op verschillende circuits. Een nationale of Europese titel vormde de perfecte spingplank naar de Formule 3 en hoger. Met hun rechttoe rechtaan techniek bieden de FF 1600, FF 2000, FF Zetec en Formula Opel / Vauxhall bolides veel waar voor hun geld als (historische) formule raceauto's. Je hebt geen hoogopgeleid team van technici nodig om je raceauto te onderhouden en voor te bereiden, terwijl de auto's en reserveonderdelen gemakkelijk verkrijgbaar zijn. Hierdoor kun je de spanning en sensatie van high performance formule racen op een aantal van de beste circuits in Noordwest-Europa ervaren zonder dat het veel kost. De FFR-FOR rijdt volgens de technische reglementen van destijds. De serie verenigt een internationale club coureurs uit België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk en organiseert raceweekenden in Duitsland (Hockenheimring, Nürburgring), België (Spa-Francorchamps) en Nederland (Zandvoort en Assen). De FFR-FOR-serie organiseert verschillende raceweekenden in samenwerking met de Duitse HRA organisatie en is FIA-geregistreerd. Kalender 2024: 5-7 April Hockenheim Preis der Stadt Stuttgart 11-12 Mei Historische Zandvoort Trophy 28-30 Juni Nürburgring 13-15 September Assen Classic GP 4-6 Oktober Super Spa, Spa-Francorchamps Website: https://www.ffr-for.eu/