Gantry 5
  • Home
  • Over de HARC
      • Back
      • Privacyverklaring
      • Statuten
      • Huisregels
      • Bestuur
      • Gijs van Lennep
      • Neem contact op
  • Nieuws
      • Back
      • Foto's & Video's
  • Evenementen
  • Vrij rijden
  • Raceklassen
  • Vrienden
  • Word nu lid
  • Inloggen
  • Merchandise
  • Harc home NL logo
  • Nederlands (nl-NL)
  • English (United Kingdom)
  • Word lid
  • Inloggen
  • Shop
  1. Raceklassen
NK GTTC
NK GTTC

NK GTTC

GRDC is de afkorting van de officiele naam van de klasseorganisatie: Stichting Dutch Historic GT & Touring Car Racing Drivers Club. GRDC is de officiele promotor van het onder auspicien van de HARC georganiseerde NK GT’s en Touring Cars ’66-’81.

NK HARC 82-90
NK HARC 82-90

NK HARC 82-90

Het NK HARC 82-90 is een laagdrempelige en daarmee toegankelijke raceklasse voor young-timers uit de periode tussen 1982-1990. De afgelopen jaren in het NK HARC 82-90 sterk gegroeid in zowel deelnemers als professionaliteit.

ETCC 1300
ETCC 1300

ETCC 1300

Een serie individuele races op internationale circuits voor historische auto's met een cilinderinhoud van maximaal 1300 cm3. ETCC 1300 is een initiatief van de HARC in samenwerking met de Kampf der Zwerge.

MG Competitions
MG Competitions

MG Competitions

MG Competitions Holland is een autorace club van historische Britse sportwagens in competitie verband van met name de modellen van het merk MG, zoals: MGA, MGB, MGB GT, MGB GT V8, Midgets & Sprites en Austin Healey’s.

Kampf der Zwerge
Kampf der Zwerge

Kampf der Zwerge

De "Kampf der Zwerge" is de thuisbasis van de toerwagens uit de jaren 60 en 70. Dit is verdeeld in vier groepen. In de Abarth Coppa Mille starten de deelnemers met Fiat Abarth 1000 TC, Autobianchi A112 of Fiat 127 (kopklepmotoren) met iets meer dan een liter inhoud. In de British Car Trophy wordt de voorkeur gegeven aan de Mini Cooper. Velen in Duitsland kennen de NSU TT nog uit de oude tijd van heuvelbeklimmingen en slaloms. Deze hebben hun thuis gevonden in de NSU TT Trophy en jagen nu op de beste tijden in de "Kampf der Zwerge". De 1300 Histo Cup is de thuisbasis van klassieke toerwagens zoals de Fiat 128, Simca Rallye, Renault Gordini en andere. De "strijd der dwergen" in de historische motorsport vindt sinds 1992 plaats op de circuits en is een vaste waarde geworden. Zonder twijfel, de kleine touringcars met een maximale cilinderinhoud tot 1300 cc zijn de publiekslievelingen bij elk evenement waaraan ze deelnemen.

FFR-FOR
FFR-FOR

FFR-FOR

In de internationale FFR-FOR raceserie nemen jonge, carrièregerichte coureurs het op tegen amateurs en liefhebbers. De serie bestaat uit Formula Ford 1600s, Formula Ford 2000s en Formula Ford Zetecs, aangevuld met de Formula Opel serie. Met hun rechttoe rechtaan techniek bieden deze raceklasse's de beste waar voor je geld als je monoposto's wil rijden. De FFR-FOR brengt rijders samen uit België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk en organiseert raceweekenden in Duitsland (Hockenheimring, Nürburgring), Frankrijk (Dijon), België (Spa-Francorchamps), Nederland (Zandvoort) en de Tsjechische Republiek (Most Autodrom).

Sinds 2017 maakt de FFR-FOR serie deel uit van de AVD Historic Race Cup, samen met de HRA, en is FIA geregistreerd.

Voor meer informatie: www.ffr-for.eu

YTCC
YTCC

YTCC

Smile it makes you faster,
De Colmore Youngtimer Touring Car Challenge (YTCC) bestaat alweer bijna 30 jaar. De wedstrijden van deze Historische raceserie worden op diverse circuits in Europa verreden. Alle prototypen, Le Mans en Can-AM wagens, Toerwagens uit diverse series en klassen en IMSA auto’s worden toegelaten tot bouwjaar 1990. De variëteit is daardoor enorm groot in de Colmore YTCC en de startvelden zitten altijd bomvol. Racen met een lach op het gezicht is het motto van deze net even anders denkende serie in de Historische autosport. Er is een reglement waar veel vrij is en auto’s behoeven geen HTP pas.

De Colmore YTCC is onderverdeeld in 4 klassen, Sixties, Seventies, Eighties en Prototypen. Ook is er inmiddels binnen de groep de Bimmer Race Car Challenge, een nieuwe serie voor alleen BMW racewagens tot en met 1990. Deze serie heeft tijdens de race weekeinden zijn eigen programma naast de Colmore YTCC.

Meer informatie: www.YTCC.nl

NKHTGT
NKHTGT

NKHTGT

NKHTGT is in 1996 opgericht als het Nederlands Kampioenschap voor Historische Toerwagens en GT's. Vandaag is het geëvolueerd in een reeks wedstrijden in binnen- en buitenland, speciaal voor touring cars en GT's gebouwd tussen 1947 en 1965. Alle deelnemende auto's zijn geprepareerd volgens FIA Appendix K. Het gevolg is dat alle auto's er historisch correct uitzien, wat zorgt voor een aantrekkelijk spektakel op de racebaan. Er is geen bandenkeuze, alleen Dunlop Racing L- of M-sectiebanden zijn toegestaan. Dit betekent dat grip soms ver te zoeken is, vooral in natte omstandigheden, dus ouderwets dwarsgaan in de bochten is gegarandeerd. Met ruim 30 vaste deelnemers en een flink aantal gastrijders is het vaak volle bak.

NKHTGT is erg populair bij de toeschouwers vanwege de verscheidenheid aan deelnemende auto's, variërend van de enorme Corvette Grand Sport tot kleine Mini Coopers. Tussendoor zie je iconische auto’s zoals Lotus, Porsche, MG, Shelby, Austin Healey, Marcos, Ford en Jaguar. NKHTGT maakt historisch racen mogelijk op bijna elk budget, met betaalbare inschrijfgelden in vergelijking met andere aanbieders in Europa.

Meer informatie: www.nkhtgt.nl

Vrienden van de HARC

  • Racetyres - Jan Paul van Dongen
  • 402 Automotive (Hoeven) - Ronald van den Broek
  • BMW Driving Experience Slotemakers
  • Boels Party & Events (Breukelen) - Menno Renting
  • M-Teg ICT (Nieuwegein) - Marcel van Rooijen

    M-Teg ICT

  • Kuiper Verzekeringen (Heerenveen) - Jacco Kuiper
  • Jumbo Verboom (Amsterdam) - Gilbert Verboom
  • Next Rental (Cruquius) - Linda de Groot / Arjo den Breejen
  • RacingSportiva (Zandvoort) - Angelo Koning
  • Millers Oils Benelux (Terheijden) - Casper Hanken
  • SkyNet Worldwide Express (Amsterdam) - Michiel Campagne
  • Smit & Dorlas (Mijdrecht) - Martijn van den Heuvel
  • Pro-Act - Ray Goossens
  • Contender BV (Mijdrecht) - Guus Bierman
  • Race Winning Brands Europe BV (Nieuw-Vennep) - Mattijs te Riele
  • Bleekemolens Race Planet (Amsterdam) - Michael Bleekemolen
  • Middelwijck Classic Car Taxaties (Soest) - Bert van den Born
  • Harry Meijer BV (Lijnden) - Harry Meijer
  • Rappange Makelaardij (Amsterdam) - Rob Rappange
  •  Allround Housing (Amsterdam) - Donovan Wolfrat
  • Thio Pharma (Maassluis) - Percy Thio
  • V-Web Internet Solutions (Leiderdorp) - Marcel Venema
  • Dutch Race Driver Academy (Zandvoort) - Dillon Koster
  • Gallery Aaldering (Brummen) - Nick Aaldering
  • MK2 Software (Hillegom) - Michel van Koningsbrugge
  • Brouwers Accountants & Adviseurs (Zwolle) - Han Brouwers
  • Auto Molenaar (Heerhugowaard) - Piet Molenaar / Michel Groen
  • Onno Vlaanderen Architect bna (Huizen) - Onno Vlaanderen
  • Van Poelgeest BMW en MINI - Marcel Stroetenga
  • Van Veen Trading- Peter van Veen
  • Veno Wood Flooring

  • Classic Car Auctions

  • DeKeukenadviseur.nl

  • AKDR Visual Group - Ad Klapmuts

  • Auto Strijder Zandvoort- Robert Strijder

  • ECOMAXX

  • Machines with a MISSION (Lanaken, B) - Mike van Thiel

  • Allround Racing

  • Janus Vaten

Nieuwsbrief aanmelden

Elke maand het belangrijkste nieuws in je mailbox. Meld u gratis aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de HARC-activiteiten.

Over de HARC

De historische autorensport wordt in Nederland georganiseerd door de Historische Auto Ren Club (HARC) in samenwerking met Circuit Zandvoort en TT Circuit Assen. In Nederland is de HARC de oudste organisatie die officiële races voor historische auto's mag organiseren.

Word nu lid

  • Privacy Policy
  • Contact opnemen
  • Inloggen

Links

  • Home
  • Over de HARC
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Vrij rijden
  • Raceklassen
  • Vrienden
  • Word nu lid
  • Inloggen
  • Merchandise
  • Harc home NL logo

Laatste Nieuws

 
Website even uit de lucht, maar daarna verbeterd!
Maandagochtend 27 maart is de website van de HARC even uit de lucht, waarvoor onze verontschuldigingen. Maar we hebben wel een goede reden: daarna...
 
NK82-90: nog 2 weken tot Hockenheim!
Het uur U nadert. Over twee weken begint het 2023 seizoen in het Hankook NK HARC 82-90! Schrijf je dus nu in. En als je dat toch doet, waarom dan...
  • Volledig Nieuwsoverzicht
Powered by
QControl.app QControl.app
© 2023
Developed by V-Web.nl