De HARC is trots dat we één van Nederlands beroemdste coureurs, tweevoudig Le Mans-winnaar Gijs van Lennep, als beschermheer hebben.
Zijn eerste races reed Gijs van Lennep in een oude VW Kever. Zijn rijden viel op en daarom werd hij al snel geselecteerd voor het Racing Team Holland. Dat opende deuren, zowel in de éénzitters als in de sportwagenracerij. In de Formule 1 was Gijs vier jaar actief en behaalde hij 2 WK-punten. Hij werd bovendien in 1972 Europees kampioen in de Formule 5000. In de sportwagenracerij was Racing team Holland actief met Porsches.
Gijs werd opgemerkt en al in 1967 reed hij enkele races voor het fabrieksteam. Le Mans bleef echter lange tijd een droom. In 1970 kreeg hij eindelijk zijn kans als vaste rijder van het Finse AAW team. Van Lennep kwalificeerde de brute Porsche 917 als 11e. Tijdens de drijfnatte race maakte hij indruk, om 10 uur ’s avonds lagen ze derde algemeen. Helaas gleed zijn teammaat David Piper toen van de baan, maar bij Porsche hadden ze het nu begrepen.
In 1971 vormde Van Lennep een team met Helmut Marko in een fabrieks-917. Zij wonnen de race met een afgelegde afstand van 5335 kilometer, een record dat pas in 2010 zou sneuvelen. Gijs boekte nog vele successen met Porsches. Met Herbert Müller won hij de Targa Florio en reed hij tweemaal Le Mans. In 1973 was de opdracht om zo hard mogelijk te rijden om de prototype 911 RSR tot het uiterste te testen. Hij bleek niet stuk te krijgen, ze finishten als vierde. In 1974 werden ze zelfs tweede in hun aangepaste 911, en dat terwijl ze vijf uur lang alleen in de vierde versnelling hadden gereden. 1975 was weer een mooi jaar met een overwinning in de GT-klasse en de vijfde plaats algemeen.
Het had Gijs’ laatste Le Mans zullen zijn, maar Porsche stelde voor het nog één keer te doen, samen met Jacky Ickx. Hoe dat afliep is bekend, in 1976 trad Gijs toe tot het selecte groepje van multiple winnaars toen hij samen met Ickx opnieuw de hoogste trede van het podium mocht beklimmen. Ook als ex-coureur bleef Gijs van Lennep actief in de autosport, onder andere als coördinator van de VW Golf GTI Cup. Daarnaast was hij een gewild instructeur, hij heeft duizenden mensen lesgegeven in wagenbeheersing tijdens de Audi quattro en Porsche Driving Experiences. Vandaag de dag is hij nog steeds een enthousiast ambassadeur van de autosport.