Ook in 2021 is het Hankook NK HARC 82-90 een officieel Nederlands Kampioenschap dat wordt verreden onder de auspiciën van de FIA. Dat maakt een aantal dingen wat ingewikkelder, maar de afgelopen jaren hebben we flinke stappen gezet om dat hanteerbaar te maken.
Ook in 2021 is het Hankook NK HARC 82-90 een officieel Nederlands Kampioenschap dat wordt verreden onder de auspiciën van de FIA. Dat maakt een aantal dingen wat ingewikkelder, maar de afgelopen jaren hebben we flinke stappen gezet om dat hanteerbaar te maken.
Het reglement 2021 is inmiddels goedgekeurd door de KNAF en terug te vinden op de reglementen pagina van de website: Reglement
Een nieuwe ontwikkeling is de HARC Wagenpas. Dit document is bedoeld om toe te groeien naar een FIA conforme auto, of als vervanging voor het Historisch Technisch Paspoort voor die auto’s waarop een HTP niet mogelijk is. Het gaat dan meestal om zogeheten cup auto’s zoals de Mazda MX5, en Vege Ford Sierra. Deze hebben meestal geen homologatie en geen FIA race historie. De inhoud van de Wagenpas is gelijk aan een HTP. Indien een deelnemer voor het eerst deelneemt, kan worden volstaan met het invullen van de eerste pagina van de HARC Wagenpas. In het tweede jaar van deelname, moet de deelnemer in ieder geval beschikken over een volledig ingevuld en goedgekeurd HARC Wagenpas. Vanaf het derde jaar van deelname is een goedgekeurd HTP verplicht. De HARC zal verschillende informatie avonden organiseren om te ondersteunen bij de aanvraag van een HARC Wagenpas of HTP. De HARC doet wat binnen haar mogelijkheden ligt om het proces zo ‘eenvoudig’ mogelijk te maken. De verplichting van HARC Wagenpas en HTP is een logisch gevolg van het feit dat het Hankook NK HARC 82-90 een officieel historisch NK is.
Aanvraagformulier Wagenpas: Formulier Wagenpas
HTP formulier op de KNAF website: HTP aanvraag
Meer info over o.a. de banden kun je nalezen in de Seizoenpresentatie 2021.
Check ook de veelgestelde vragen: FAQ