Op 25 november a.s. hebben we een verrassing in petto en wie weet is een nieuwe traditie geboren: de HARC Historic Zandvoort 250. De dag nadat de moderne racers de Zandvoort 500 hebben gereden, doen wij het nog eens dunnetjes over. Veel en plezierig racen, voor weinig geld als afsluiting van het seizoen met al uw historische racecollega’s.
Eindelijk een historische endurance race in Nederland. Wat houdt het in? 250 km racen op Circuit Zandvoort met minimaal 2 verplichte pitstops al dan niet met een rijderswissel. Voor elke divisie zal er een verplichte stop -lees extra wachttijd- zijn, welke in het reglement zal worden vastgelegd. Kosten deelname slechts € 400,-- voor de 250 km race, voorafgegaan door een vrije training en kwalificatie.
Deelname aan de spectaculaire HARC Historic Zandvoort 250 is mogelijk in vier divisies.
- Divisie I - Toerwagens en GT’s uit de jaren 1947 t/m 1965 - volgens het reglement NKHTGT.
- Divisie II - Toerwagens en GT’s uit de jaren 1966 t/m 1981 - volgens het reglement NKGTTC.
- Divisie III - Toerwagens, GT’s en Cupracers groep A,N en B uit de jaren 1982 t/m 1990 – volgens het reglement HARC NK82-90.
- Divisie IV is gereserveerd voor vrijwel alle auto’s uit de bovenstaande jaren, maar dan als Koppel (estafette) team.
Wat is een koppelteam? Minimaal 2 en maximaal 3 verschillende auto’s, die elkaar aflossen (overzetten transponder) tijdens de race. De auto’s mogen uit verschillende klasse komen. De wissels vinden plaats doordat de ene auto van het team de pitstraat inrijdt en de andere auto vervolgens de race hervat. Omdat deze auto afgetankt klaar staat, geldt er voor de koppelteams een pit time penalty -lees extra wachttijd- van 90 seconden per wissel. Klik hier voor alle verdere info en om in te schrijven.