Wie in de jaren '70 wel eens naar AVRO's Rallycross keek, kent zijn naam vast nog: Rolf Nilsson. Dit weekend was hij te gast op Zandvoort en liet zien dat hij na 50 jaar nog niets van zijn snelheid verloren heeft!
Het State of Art NK GTTC is één van drie officiële Nederlandse kampioenschappen voor historische auto's, in dit geval toerwagens en GT’s gebouwd tussen 1966 en 1981. Tijdens het Nationaal Oldtimer festival werden twee races verreden. Op de vroege zondagochtend vochten Freddy van Sprundel (Ford Escort RS) en Gerd Rijper (Porsche RSR) om de winst, tot bij het ingaan van de laatste ronde een achterwiel van de Porsche brak. Gelukkig niet bij hele hoge sneheid, maar het was zeker geen kwestie van alleen even een nieuw wiel monteren. Exit Rijper dus, waardoor we een volledig Ford Escort podium kregen met Van Sprundel, de Zweed Rolf Myggan Nilsson en Jan-Willem Oosterhagen. Op een sterke vierde plaats algemeen eindigde Jeroen Feijten in de Simca Rallye 2. Snelste van de Mini's was Bernard Dierick, voor Klaas Span. Mooi om te zien was het gevecht tussen Marian Bijster (gastrijdster, haar Toyota Starlet is iets te nieuw voor het NK GTTC) en Stefan Jacobs in de BMW 2002.
De tweede race was het nat en daar bleek Rolf Nilsson inderdaad dé Rolf Nilsson te zijn, bekend van o.a. AVRO’s rallycross. Op de verraderlijke baan zag hij het even aan, maar passeerde vervolgens van Sprundel en reed met zijn ervaring soeverein naar de winst. Cees Lubbers was uit de pits gestart en ging met zijn BMW 635 CSI als een warm mes door de boter. Halverwege de race kreeg hij aansluiting met de podiumplaatsen. Jeroen Feijten bezette lange tijd de derde plaats met zijn Simca, maar de BMW was te snel voor hem. Tegen het eind van de race verloor Van Sprundel’s Escort steeds meer snelheid. Lubbers kon daardoor nog de tweede plaats pakken, maar Nilsson’s voorsprong was te groot. Paul Engel was deze keer de snelste Mini-racer in zijn Innocenti Cooper, opnieuw voor Klaas Span.