Een stevige Nederlandse afvaardiging deed van zich spreken tijdens de diverse internationale kampioenschappen die werden verreden tijdens de ADAC Hockenheim Historic. De prestaties van de Nederlanders leidden tot diverse podia en klasseoverwinningen.
Bij de Masters waren er drie Nederlandse inschrijvingen te noteren voor de Gentlemen Drivers-race voor GT-auto’s tot 1966. Michiel Campagne – deze keer solo, zonder Allard Kalff – reikte tot aan het algemene podium met de Chevrolet Corvette Grand Sport. Vader en zoon Rob en Dante Rappange deden het net zo voortreffelijk met een zesde plaats en de winst in de C1-klasse, terwijl Jacques Smeer met zijn Shelby Mustang GT350 de top-tien binnenreed.
Ook voor Michel Kuiper was er een podium te noteren, al is dat bijna logisch voor deze koploper in het HGPCA-kampioenschap voor GP-auto’s tot 1966. Op zaterdag lag hij daarvoor al op koers, om in het zicht van de haven te stranden, maar de dag erop maakte hij dat goed met een derde plaats, na een zwaar gevecht om de tweede plek.
Floris-Jan Hekker liet bij de Formule Juniors twee keer op rij een klasseoverwinning noteren, terwijl hij in zijn Rayberg beide keren ook nog bijna de algemene winst in de race voor de auto’s met de motor voorin wist op te strijken. Na Paul Ricard dus opnieuw sterke resultaten voor de Junior-coureur die zijn 50e en laatste raceseizoen afwerkt.
Patrick Andriessen was de Nederlandse representant in de Graf von Berghe Trips Pokal, de HRA-klasse voor F2, F3, FF2000 en F Opel Lotus. Met zijn Ralt-Alfa Romeo RT3 wist hij helaas niet het einde van race 1 te halen, maar de volgende dag maakte hij dat meer dan goed met een sterke race naar de vierde plaats.
Ko Koppejan (Mercedes 190 evo) en Mark Verhaegh (BMW E30 M3) reden op beide dagen als een groepje naar voren in Golden Ära-toerwagenraces, om zaterdag als respectievelijk achtste en negende af te sluiten en zondag als 12e en 13e. Coen Vink deed op zijn beurt mee aan de DRM Revival en kwam in zijn BMW 528 op zaterdag als 13e over de streep, om op zondag een uitvalbeurt te laten noteren.